Poređenje proizvoda ( od 3 )

Samyang 14 mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical za Canon

Samyang 14/2.8 je ultra široki objektiv za full-frame fotoaparate sa Canon/Nikon bajonetom. Pred nama na testu je verzija za Canon sistem. Kao ni ostali objektivi iz Samyanga ni ovaj ne poseduje autofokus. Verzija za Canon sistem nema kontakte, ali uprkos tome TTL merenje radi sasvim normalno, jedini izuzetak je u tome što podaci o blendi i žižnoj daljini nisu upisani u exif fotografija.

Specifikacije:

  • dimenzije: 117x96 mm
  • težina: 552g
  • min fokusna distanca: 0.28m
  • broj listića blende: 6
  • bajonet: Canon EOS mount (full-frame)
  • vidni ugao: 114 stepeni (full-frame)

Po pitanju konstrukcije ono što prvo uočavamo je veliko prednje staklo i odsustvo navoja za filtere. To je karakteristično za sve FF objektive sa tako velikim vidnim uglom kao što su i Canon i Nikon 14/2.8. Telo objektiva je izrađeno od veoma kvalitetnog polikarbonata, dva prstena (za fokusiranje i za podešavanje otvora blende) su čvrsto utegnuti i objektiv generalno rečeno odaje utisak visokog kvaliteta izrade. Sa njime dobijamo fiksnu zonericu i poklopac prednjeg stakla koji sa nje skidamo:fotka1.jpg


Bajonet je metalni:


Blendu možemo podešavati u rasponu od F/2.8 do F/22 u koracima od pola blende, izuzimaći poslednji korak od F/16 ka F/22. Minimalna udaljenost na koju je moguće izoštriti je 28cm:


U nastavku ćemo proveriti optičke karakteristike objektiva:

Oštrinu i količinu detalja smo proverili na 3 različita motiva. Cilj je bio da istestiramo optičke karakteristike pri fokusu "na blizu", na sredini fokusnog opsega i na beskonačno. Test smo radili sa fotoaparatom Canon EOS 5d mk2. Fotografije su iz RAW formata, razvijene u ACR 6.7 sa default podešavanjima (bez uklanjanja aberacija).

Prvi test kadar, fokus na približno 1m:

Na ovoj fotografiji možemo uočiti i bačvastu distorziju koja je karakteristična za objektive sa ovako velikim vidnim uglom i koju nije baš lako ispraviti kasnije, što može biti otežavajuća okolnost pri fotografisanju arhitekture. Pri slikanju pejzaža distorzija ne dolazi do izražaja.


100% kropovi iz centra i iz ugla kadra (kliknuti za 100% uvećanje):


Oštrinu i rezolucija su sasvim dobri za ovako širok objektiv pri fokusiranju "na blizu". Uočavamo veoma izraženo zatamnjenje (vinjetiranje) po ivicama kadra pogotovo na većim otvorima blende, ipak lako možemo to korigovati u Photoshopu.

drugi test kadar na kojem uočavamo izraženo krivljenje vertikala karakterično za ultraširoke objektive:


100% kropovi iz centra i iz ugla kadra (kliknuti za 100% uvećanje):


Treći test kadar; najudaljeniji motiv. Uočavamo da pri fotografisanju scena pejzažnog tipa izobličenja ne dolaze do izražaja:


100% kropovi iz centra i iz ugla kadra (kliknuti za 100% uvećanje):


Što se tiče oštrine i rezolucije, zaključak na osnovu prethodnih test primera je da Samyang 14/2.8 na blendi F/2.8 daje malo mekšu sliku ali već pritvaranjem blende na F/4 slika je veoma oštra. Posebno treba pohvaliti veoma dobru perifernu oštrinu za jedan ovako širk objektiv. Sve u svemu rezlutati su veoma dobri.

Sledi deo testa u kojem proveravamo otpornost objektiva na hromatske aberacije, flare, ghosting,vinjetiranje kao i kvalitet bokeha.

Jedna od karakteristika u kojoj Samyang 14/2.8 impresionira su hromatske aberacije. One su veoma niskom nivou i po tom pitanju ovaj objektiv je u samom vrhu u svojoj klasi. Slede primeri:

(fotografije su iz RAW formata, ravijenog u ACR 6.7 sa default podešavanjima - bez uklanjanja aberacije)

prvi test kadar:


100% kropovi:

F/2.8


F/4


Kao što vidimo na najvećim otvorima blende na kontrastnim ivicama granja u kadru, gde se najčešće javljaju hromatske aberacije njih skoro da nema.

Sledi još jedan test primer sa kontrastnom ivicom u kadru:


100% kropovi:

F/2.8


F/4


F/5.6


Uočavamo da se pri skroz otvorenoj blendi javlja neznata hromatska aberacija koja se pri razvijanju RAW fajla u Photoshop ACR-u lako eliminiše uključivanjem opcije Defringe.

Proveravamo kako se objektiv ponaša u situacija kada u kadru imamo tačkaste izvore svetla i da li dolazi do stvaranja prevelikog efekta "duhova" oko izvora svetla:

test kadar:


100% kropovi:


F/2.8


F/4


F/16


Na blendi F/2.8 rezultat se može okarakterisati solidnim, dok već od blende F/4 postaje veoma dobar.

Što se tiče flare-a (odsjaja u kadru koji potiču od izvora svetla) na sledećim primerima kada u kadru imamo veće izvore svetla uočavamo da kako zatvaramo blednu može doći do pojave odsjaja koji su uočljivi pri blendi F/16. Opet moramo napomenuti da je to normalno za objektive za ovako velikim prednjih staklom i da praktično nijedan nije imun na tu pojavu:


F/2.8


F/4


F/16


Još jedna serija primera:


F/2.8


F/4


F/16


Jedna od mana ovog objektiva je kao pto smo već spomenuli izraženo vinjetiranje. Ono se ipak lako koriguje pri razvijanju RAW fajlova. Najizraženije je pri blendi F/2.8 a pritvaranjem blende postepeno se smanjuje:


F/2.8


F/4


F/5.6


Za kraj testa proverićemo još jednu karakteristiku koja nije toliko značajna na ultraširokim objektivima a to je bokeh. Pozadinu nije lako zamutiti sa ovim objektivom zbog velike dubinske oštrine, ali ako se ipak odlučite za takve poduhvate moramo istaći da je uprkos tome što Samyang 14/2.8 ima samo 6 listića blende bokeh veoma dobar. Slede primeri:


F/2.8


F/4


F/5.6


Uočavamo da je pri blendi F/2.8 bokeh mekan, perlazi u pozadini su blagi a kružići pravilni.

Zaključak:

Samyang 14/2.8 je svakako jedan od najinteresantnijih ultrširokih objektiva na tržištu. Nedostatak autofokusa je praktično zanemarljiv s obzirom na veliku dubinsku oštrinu koju pružaju objektivi ovog tipa. Ručno izoštravanje sa ovim objektivom se vrši veoma lako. Posebno naglašemo veliku mogućnost primene pri snimanju videa sa DSLR fotoaparatom. Glavne karakteristike ovog objektiva su kvalitetna izrada, vrlo dobra oštrina i vrlo malo hromatskih aberacija. S obzirom na njegovu cenu možemo reći da nudi veoma mnogo i da svakako treba da uđe u razmatranje pri odabiru ultraširokog objektiva za full-frame fotoaparat.

Test uradio: Mladen Mitrinović